VÍTEJTE NA STRÁNKÁCH WWW.REGIONOVY.CZ !!

Tento web je zaměřen především na provozní nasazení, rozmístění po jednotlivých provozech a v nepatrné míře i na fotografie, videa a další podobné projekty, týkající se motorových jednotek řady 814 REGIONOVA.

________________________________________________________________________________________________________

21.10.2021 - FOTOAKTUALIZACE 4/2021

  • Zveřejněno dalších 52 fotografií od pana Ladislava Kroula. Prohlídka je možná po kliknutí na nadpis - Fotoaktualizace 4/2021

26.9.2021 - FOTOAKTUALIZACE 3/2021

  • Zveřejněno prvních 50 fotografií, pořízených Ladislavem Kroulem. Dalších 52 je v přípravě a bude zveřejněno v brzkých dnech. Prohlídka této je možná po kliknutí na nadpis Fotoaktualizace 3/2021.

10.5.2021 - FOTOAKTUALIZACE 2/2021 - obrázky rozmístěny do fotogalerie ...

  • Vážení návštěvníci, na základě připomínky jednoho z vás ohledně aktualizovaných snímků ve fotogalerii se od dnešního dne mění systém zveřejnění nových fotografií. Ty budou v první fázi zveřejněny v oddělené galerii, aby viděli všichni přehledně, co bylo přidáno. Snímky budou průběžně (po nějakém čase) rozmísťovány do hlavní fotogalerie. Začínáme 21 snímky od autora David Prause, které najdete po kliknutí na nápis FOTOAKTUALIZACE 2/2021 v nadpisu aktualizace. Další aktualizace se snímky od Ladislava Kroula je v přípravě.

 

31.1.2021 - ROZSÁHLÁ AKTUALIZACE FOTOGALERIE + drobný proslov

  • Vážení návštěvníci a příznivci řady 814. Po velmi dlouhé době plné různých zvratů a životních rozhodnutí se podařilo dokončit rozsáhlou aktualizaci fotogalerie, čítající zhruba tři stovky různých fotografií.  Za poskytnutí materiálů děkuji svým hlavním přispěvovatelům, kterými jsou: Ladislav Kroul, David Prause a František Bartoš. V historii těchto stránek je to pravděpodobně první a zároveň poslední takto rozsáhlá aktualizace galerie, neboť každý už si vyfotil vše, co ho ohledně této řady zajímalo a nové snímky tudíž prakticky nevznikají (většinu posledních mám z roku 2018). Jsem tak moc rád, že se za 15 let provozu tohoto webu podařilo na jedno místo sdružit fotografie všech čísel MJ řady 814, které byly vyrobeny. Bohužel, doba pokročila tak, že kolem této řady vozidel se dějí pouze dvě situace - buď se převlékne do modra a nebo několikrát do roka změní působiště, z čehož nelze pravidelně dělat aktuality na hlavní stránku a hlavně to není možné ani nepřetržitě hlídat. Z toho tedy vyplívá, že web zůstane v provozu bez jakýchkoliv omezení, nicméně v rámci možností bude udržováno pouze rozmístění 814 po jednotlivých depech a pokud by náhodou kdokoliv z vás poslal fotografie ke zveřejnění, tak mile rád zveřejním i je.  To samé platí i v případě, že se mi donesou aktuality, vhodné ke zveřejnění - v takovém případě se pak objeví na hlavní stránce. Uvítám i to, když mě upozorníte např. na změnu v rozmístění či změnu laku jednotlivých strojů, po prověření bych tabulku opravil.

3.1.2021 - aktualizované rozmístění Regionov po začátku GVD 2020 / 2021

  • aktualizace rozmístění 814+914 a 814+014+814 ke dni 3.1.2021

5.11.2020 - aktualizované rozmístění Regionov

  • aktualizace rozmístění 814+914 a 814+014+814 ke dni 5.11.2020 + přidán sloupec Nátěr, kde je uvedeno, v jakém nátěru souprava jezdí. Mohou se tam však vyskytovat nepřesnosti, proto uvítám rád jakýkoliv postřeh a tabulku opravím.

20.12.2019 - aktualizované rozmístění Regionov k novému GVD

  • aktualizace rozmístění 814+914 a 814+014+814 k novému GVD (15.12.2019)

Vážení přátelé,

děkuji za vaši přízeň a všem přeji příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce 2020 mnoho zdraví, štěstí a úspěchů !

27.9.2019 - změna v dislokaci 814+914 a 814.2+014+814.2, oprava 814.209/210

  • V měsíci září 2019 došlo k přesunu 814.300 + 914.300 z depa Olomouc do depa Rakovník. Naproti tomu bude do depa Olomouc předána jednotka 814.012 + 914.012 po MVy opravě (pravděpodobně v nátěru NAJBRT).  Rovněž došlo k přesunu i u třívozových 814 - jednotka 814.239 + 814.240 byla z depa Maloměřice přesunuta do depa Olomouc, opačným směrem z Olomouce do Maloměřic se vydala jednotka 814.247 + 814.248.

  • Dle dostupných informací, ověřených ve věstníku veřejných zakázek, by se měla třívozová regionova 814.209 + 014.005 + 814.210, poškozená při střetu s traktorem v 9/2016, aktuálně podrobovat opravě v PARS Šumperk v pokročilém stádiu dokončení. Za případnou dokumentaci po ukončení opravy (např. ze zkušebních jízd) budu rád a zveřejním jí zde.

9.9.2019 - malá AKTUALIZACE

  • Rozmístění 814+914 a TRIO - aktualizován stav k 9.9.2019

31.12.2018

  • Fotogalerie 814+914 - proběhla další aktualizace fotogalerie ze sbírek Ladislava Kroula - tentokrát jednotky 814.051 - 814.100

29.12.2018

  • Rozmístění 814+914 - proběhla aktualizace tabulky s rozmístěním 814+914 a 814+014+814 ... více v příslušné sekci :)

24.12.2018

Vážení přátelé,

děkuji za vaši přízeň a všem přeji příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce 2019 mnoho zdraví, štěstí a úspěchů !

16.8.2018

  • Aktualizované fotogalerie - na konci června 2018 došlo k větší aktualizaci fotografií MJ 814.001 - 050. Aktuálně proběhla aktualizace fotogalerie 814 Trio, kdy u většiny jednotek přibyla 1-2 fotografie. Velké díky patří hlavnímu přispěvovateli tohoto webu panu Ladislavu Kroulovi. Aktualizace zbytku fotogalerie se chystá, nicméně značné pracovní vytížení a blížící se dovolená, omezilo práci na tomto webu o 90 %.

  • Výzva - Regionovy SÚ Česká Třebová a SÚ Pardubice se aktuálně podrobují změně svého nátěru do krajských barev. Prosím všechny, kteří zachytí alespoň trochu použitelné a publikovatelné fotografie přelakovaných strojů, ať se o ně podělí na e-mail a následně budou vystaveny. Děkuji :)

  • Rozmístění 814+914 - jelikož opět došlo k nekontrolovatelným přesunům MJ 814 napříč ČR, je rovněž v přípravě i nová tabulka s jejich přibližným aktuálním rozmístěním.

6.12.2017

  • Aktualizované fotogalerie - přidáno cca. 10 fotografií od různých autorů. V průběhu ledna se očekává větší aktualizace s řádově stovkou fotografií od významného přispěvovatele L. Kroula ...

  • Organizační změna na webu - s blížícím se novým GVD vejde v platnost jedna (pro některé nemilá) organizační změna webu. Již zde nebudou z několika důvodů (osobní, pracovní) zveřejňovány oběhy řady 814. Web přechází do režimu, kdy povede pouze rozmístění vozidel, aktuality, které se podaří podchytit, fotogalerii, popř. další zajímavosti. Prosím všechny, kteří mají zájem fotogalerii plnit svými snímky, popř. se podělit o aktuality, aby mi dávali v rámci možností vědět na email nebo zde přes formulář či návštěvní knihu.  

  • Regionovy v nátěru NAJBRT - od minulé aktualizace přibylo opět několik regionov v nátěru NAJBRT. Je potvrzeno, že jednou z nich je i 814.177 DKV Česká Třebová. Druhou je Trio 814.239 + 240, které je zároveň prvním v tomto nátěru, třetí je 814.011 z DKV Plzeň, čtvrtá a nejnovější pak 814.140 DKV Praha. Aktuálně probíhá v DPOV Nymburk aplikace nátěru NAJBRT na královéhradeckou 814.024.

  

foto: Michal Hroch

5.8.2017

  • Aktualizované rozmístění 814, kdy jsem byl upozorněn, že v průběhu roku 2017 došlo ke značným změnám (přesunům) mezi pracovišti v obvodu DKV Plzeň a k výměně strojů v DKV Olomouc. Většina změn by měla být zapracována, pokud by náhodou někdo nalezl nějakou nesrovnalost, budu rád za upřesnění v knize návštěv.

  • Regionovy v nátěru NAJBRT - aktuálně je po opravách MVy opatřeno korporátním nátěrem 7 strojů řady 814+914 (006, 007, 010, 016, 017, 025, 106) a 2 stroje z výroby (190, 191). Aktuálně se  MVy opravě podrobuje mimo jiné i jednotka 814.177 z PJ Česká Třebová, která by dle neověřených informací měla přijít o svůj celovozový polep. Ten by měl být následně nahrazen rovněž modrým nátěrem. Na konečný výsledek a skutečnou podobu je nutné si ještě pár týdnů počkat. Poté se uvidí, zda je tomu skutečně tak.     

11.12.2016

  • Nový GVD - proběhla aktualizace oběhů platných od 11.12.2016

  • Aktualizované rozmístění 814 od nového GVD se připravuje ...

14.12.2015

  • Oběhy na nový GVD - zveřejněna část oběhů 814 na nový GVD. Zbytek je prozatím v přípravě, termín dokončení nelze předem určit. Rovněž se pracuje na aktualizaci rozmístění jednotlivých 814.

4.1.2015

  • Přesuny 814 - s novým GVD došlo k několika přesunům jednotek 814/914 mezi DKV. Jednotka 814.016 z PJ Děčín do PJ Rakovník, 814.046 z PJ Cheb do PJ Rakovník, 814.058 z PJ Rakovník do PJ Plzeň, 814.089 z PJ Plzeň do PJ Rakovník, 814.099 z PJ Kolín do PJ Rakovník. Dále pravděpodobně došlo i k přesunům mezi PP Tábor a PP Volary, konkrétní čísla jsou však zatím nedohledatelná.

  • 814.007 v modrém nátěru - dne 19.12.2014 se z DPOV Veselí nad Moravou vrátila po provedené opravě MVy domů do Hradce Králové regionova 814.007/914.007 v korporátním modrém nátěru ČD. Ve stejný den vyšel na stránkách SPŽ článek, ve kterém je zmíněno, že skončila výjimka, která znemožňovala aplikaci tohoto barevného schématu a že od nynější doby ji budou dostávat všechny 814, které projdou v pořadí druhou opravou MVy (814.007 byla poprvé v roce 2009, podruhé v roce 2014). Nastává tak otázka, jestli soupravy kolem čísel 80-100, které již pomalu bude také čekat první oprava, se vrátí jen s obnoveným žlutozeleným nátěrem (LAK 3) či zda dle stavu laku dostanou rovnou korporátní modrý nátěr. Jaké stroje se nyní nachází v dílnách na vyvazovací opravě bohužel nevíme. Jisté ovšem je to, že minimálně v Hradci Králové nezůstane modrá 814.007 dlouho osamocená. V brzkých měsících by ji mohla doplnit její "sestra" 814.006. Pro zajímavost snad lze uvést jen to, že 814.007 drží dva jisté primáty - jednalo se o první soupravu Regionova, která prošla vyvazovací opravou a rovněž nyní i o první soupravu, která má z vyvazovací opravy aplikován modrý nátěr. A ještě jedna zajímavost - od výroby do ukončení této vyvazovací opravy najezdila zmíněná souprava cca. úctyhodných 960 000 km. Takže onen slavný milion bude jistě během pár měsíců pokořen. Níže již následují fotografie od Vládi Musila z prvního nasazení, které proběhlo dne 21.12.2014 na vlaky 5502/5507/5508/5515. Další tři fotografie jsou ze žst. Jičín od Vl. Trejtnara, kde jsou blíže zdokumentovány nové piktogramy na soupravě.

     

               

24.12.2014

Vážení přátelé,

všem přeji příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce 2015 mnoho zdraví, štěstí a úspěchů !

11.9.2014

  • Omlouvám se za delší odmlku, způsobenou akutním nedostatkem času. Nyní již splněny všechny resty ve fotogalerii a došlo k přidání 110 fotografií. Autorem většiny z nich je fotograf David Prause a tímto mu za jejich poskytnutí děkuji !!

  • Přidány dvě nové tapety na plochu

16.4.2014

  • Aktualizována fotogalerie jednotek 814/014/814 - nyní již galerie kompletní (od každého čísla fotografie).

  • Do sekce Různé informace přidána elektrická schémata 814/914 třetí série (od 814.138) a návod pro strojvedoucí na obsluhu časového spínače temperování.

26.12.2013

  • Aktualizována fotogalerie - přidáno 30 nových fotografií 814/914 (zejména čísel 151-310). Zároveň bych chtěl požádat všechny návštěvníky toho webu, kterým se v záběru občas objeví nějaká 814, zda nemají ve svých fotogaleriích (na mém webu nedostatková) čísla 814.126, 147, 182, 185, 188, 190, 191, 199, 301, 304, 308 a Trio regionovy čísel 814.241-250 , které jsou alespoň v trochu slušné kvalitě a rozlišení okolo 1024*768, zda-li by je pro účely zveřejnění na tomto webu nezaslali na můj e-mail, který je uveden v kontaktních informacích (možno zasílat i přes službu uschovna.cz, uložto atp. Děkuji vám všem

24.12.2013

Vážení přátelé,

všem přeji příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce 2014 mnoho zdraví, štěstí a úspěchů !

23.12.2013

  • Aktualizována dislokace - k novému GVD došlo k několika blíže nespecifikovaným přesunům 814/914 mezi jednotlivými DKV. Liberecká 814.152 měla být dle původních plánů přesunuta do PP Tábor, kam ale pravděpodobně ale ani nedojela. Místními informátory je hlášena na výkonech PJ Rakovník v oběhu TS 872. Do Rakovníka se také opakovaně vrací z PJ Děčín jednotka 814.032, která by se mohla vyskytovat tamtéž, co 152.  PJ Rakovník naopak opustily poslední vyrobené jednotky 814.309 a 814.310 a byly přesunuty do PP Tábor. Rovněž došlo oproti mé tabulce s rozmístěním i k nějakým přesunům mezi PP Volary a PP Tábor. Vzhledem k tomu, že u těchto přesunů nelze určit, kdy byly provedeny a zda k nim vůbec došlo ke GVD či daleko dříve, jsou v tabulce Volarské 814 uvedeny soupravy, jejichž poslední výkony po začátku platnosti nového GVD 2013/2014 byly na výkonech PP Volary. 

 

9.12.2013

  • S blížícím se novým GVD 2013/2014 platným od 15.12.2013 dochází již tradičně ke zveřejnění oběhů řady 814. Oběhy jsou opět vytvořeny v PDF tabulce a ke stažení v sekci Oběhy 2014. Navíc je možné zpětně stáhnout oběhy z předchozích GVD. Aktualizace oběhů běží průběžně po celou dobu platnosti GVD 2013/2014 - nebude o ni informováno na hlavní stránce, ale pouze na stránce s oběhy.  Vzhledem k rozsahu přepisovaných oběhů zůstal stále na stránce s oběhy vzkazník, kde je možné napsat informaci o případných chybách, které by mohly být v jednotlivých tabulkách nalezeny.

 

10.3.2013

  • Aktualizována dislokace 814/914 a 814/014/814 - opraveny nepřesnosti, doplněny soupravy, patřící do PP Volary, provedena revize celé tabulky.

  • Na základě připomínek uživatelů byly opraveny oběhy TS 861 a 862 PP Hradec Králové a TS 856 PP Volary.

  • Přesuny 814 - jednotka 814.011 z PJ Havlíčkův Brod je od 2.1.2013 přesunuta do PP Tábor, jednotky 814.016 a 017 jsou od 25.1.2013 zpět v PJ Děčín, odkud dorazily z PJ Vršovice.

  • Aktualizována fotogalerie - doplněno 7 fotografií, jejichž autorům tímto děkuji ! Aktuálně probíhá zpracování obrovského balíčku zhruba 230 fotografií, které se k mému velkému překvapení objevily na e-mailu. Vzhledem k velikosti bude celý balíček zpracován a objeví se tu vše najednou. Bude to ale nějakou dobu trvat. Děkuji za strpení !

 

24.12.2012

Vážení přátelé,

Všem přeji příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce 2013 mnoho štěstí, zdraví a úspěchů !

 

7.12.2012 - 9.12.2012

  • S blížícím se novým GVD 2012/2013 platným od 9.12.2012 dochází již tradičně ke zveřejnění oběhů řady 814. Oběhy jsou opět vytvořeny v PDF tabulce a ke stažení v sekci Oběhy 2013. Novinkou pro letošní rok je možnost stáhnutí všech oběhů najednou (zabaleno v archivu .rar). Také je možné zpětně stáhnout stejným způsobem oběhy pro GVD 2009/2010, 2010/2011 a 2011/2012. Aktualizace oběhů běží průběžně po celou dobu platnosti GVD 2012/2013 - nebude o ni informováno na hlavní stránce, ale pouze na stránce s oběhy. Aktualizace se vždy také projeví i kompletní sadě oběhů, tudíž při více aktualizacích je možné tuto sadu bez problému stáhnout. Rovněž přibyl na stránku s oběhy vzkazník, kde je možné napsat informaci o případných chybách, které by mohly být v jednotlivých obězích nalezeny.

  • 5.12.2012 došlo k předání poslední Liberecké trio regionovy 814.213/814.214 do DKV Praha, PJ Libeň. Počet trio 814 se tak v DKV Praha rozšířil na 9 kusů. Dokumentační foto z převozu poskytl Vláďa Musil (foceno v Mladé Boleslavi). A naproti tomu se vydala směr Liberec regionova 814.152/914.152 z PJ Plzeň. Dokumentační foto z Turnova poskytl opět Vláďa Musil.

  

  • 23.11.2012 byla z PJ Rakovník převezena do Loun na "zazimování" Esmeralda 812.613+vůz+912.001, aby v Rakovníku uvolnila prostory pro nově příchozí soupravy 814. Další osud této soupravy je zatím nejistý. Hovoří se i o odchodu do dílen, nicméně oficiální není zatím nic a nezbývá než vyčkat. Foto z přepravy od Maršála ze žst. Domoušice.

 

  • Přesuny regionov - 814.020 a 814.021 - Suchdol nad Odrou => Opava, 814.037 - Olomouc => Opava, 814.022 a 814.023 - Praha Libeň => Rakovník, 814.152 - Plzeň => Liberec, 814.213/214 - Liberec => Praha Libeň. Další přesuny se zjišťují, pokud budete prosím o nějakých vědět, zanechte mi zprávu buď v návštěvní knize a nebo přes e-mail. Děkuji

_____________________________________

Archiv - úvodní stránka - do 31.12.2011