VÍTEJTE NA STRÁNKÁCH WWW.REGIONOVY.CZ !!

Tento web je zaměřen především na provozní nasazení, rozmístění po jednotlivých provozech a v nepatrné míře i na fotografie, videa a další podobné projekty, týkající se motorových jednotek řady 814 REGIONOVA.

___________________________________________________________________________________________________________

 

1.9.2011

  • Výroba třetí série motorových jednotek 814+914 je v plném proudu. Jednotky 138 a 139 jsou domovem v Rakovníku, jednotky 140 a 141 v Kolíně, jednotky 142-145 opět v Rakovníku, jednotky 146-148 v Táboře, jednotky 149 a 150 v Hradci Králové a jednotka 151 v Pardubicích. Další dodávky budou postupně zveřejňovány v sekci Dislokace. Vzhledem k blížící se době začátku nového GVD se dá předpokládat, že minimálně desítka dalších souprav bude zařazena do PJ Rakovník z důvodu značného nárůstu turnusové potřeby od nového GVD (nasazení na výkonech v severních Čechách - Louny, Most, Česká Lípa)

  • od prosince 2011 se také předpokládá předání Trio 814 z PJ Rakovník do PJ Praha-Vršovice. Nasazeny by měly být na výkony na Posázavském pacifiku místo řady 714 a přípojných vozů řady 010. V současné době je již na této trati jedna z rakovnických souprav 814.225+226 nasazena. Jedná se však o zápůjční vozidlo za jednotku 814.022+914.022, která je na MVy ve Veselí nad Moravou.

27.4.2011

Na základě dostupných podkladů z časopisu Železniční magazín byl zveřejněn v sekci Různé informace seznam inovací (vylepšení) třetí série motorových jednotek 814 + 914

31.3.2011

Po téměř 3 měsících je k dispozici nová aktualizace těchto stránek. Děkuji všem přispěvovatelům (pravidelným i novým) za poskytnuté informace.

 

  • Od poslední aktualizace se z MVy opravy po ujetí určitého počtu kilometrů vrátily následující jednotky : 001, 004 a 025. V současné době byly směr Veselí nad Moravou odvezeny jednotky 011 a 019. Bližší informace ohledně historie těchto oprav naleznete v sekci Dislokace. Obrazem dokládám např. jednotku 025 domovského depa Hradec Králové, která se vrátila z dílen na konci února 2011.

  • Do PARS Šumperk byly také převezeny na opravu násilně poškozené jednotky - 057 u Kamenných Žehrovic (foto: Kristian) a 065 po čelní srážce s nákladním vlakem u Vodňan (foto: Kulík)

  • Na závěr je nutné se zmínit o tom, že z bran PARS Šumperk vyjela jednotka 814.138+914.138 ze 3. výrobní série, na kterou byla uzavřena smlouva v polovině roku 2010. Jednotka vykonává zkušební jízdy na trati Olomouc - Jeseník. Vzhledem k tomu, že v nové sérii je instalováno množství odlišných komponentů oproti předchozím soupravám, je nutné vykonat více zkušebních jízd kvůli doladění nezbytných věcí. Po ukončení zkušebních jízd a TBZ bude jednotka 138 umístěna v PJ Rakovník.

 

24.12.2010

Vážení přátelé,

Všem vám přeji příjemné prožití vánočních svátků a v novém roce 2011 mnoho štěstí, zdraví a úspěchů.

23.12.2010

  • Dokončení výroby Trio jednotek:  dne 29.11.2010 byla předána do PJ Olomouc poslední ze šestikusové série Trio jednotek 814.2

  • Dne 20.12.2010 došlo ve stanici Kamenné Žehrovice na Kladensku ke srážce motorové jednotky 814.057 + 914.057 se stojícím posunovým dílem v čele s 751.236 . Celkem bylo lehce zraněno 15 osob včetně strojvedoucího a vlakové čety. Škoda na jednotce se pohybuje okolo 4 mil. Kč a bude tak pravděpodobně opravena u některého z opravců železničních kolejových vozidel. Odkaz na článek s fotografiemi je zde .

  • V druhé polovině roku 2010 byla opět obnovena výroba DUO jednotek 814+914. Vyrábět se bude od čísel 138 do 199 a dále se uvidí.

20.9.2010

  • Vážení návštěvníci, od poslední aktualizace uplynuly 4 měsíce. Vzhledem k tomu, že se množí dotazy, kdy bude nová aktualizace, tak je nutné odpovědět. Neustále probíhá v tichosti aktualizace fotografie, dislokace a oběhů (bez informací na hlavní stránce). Aktualizace na hlavní stránce se objevuje pouze tehdy, je-li dostupných více informací a nejlépe i s fotodokumetací. V poslední době se však nic převratného nedělo a žádné informace nebyly k dispozici.  Proto dochází k aktualizaci hlavní stránky až po takto dlouhé době.

  • Nové jednotky (souhrn): jednotka 125 předána do Klatov; 126 a 127 do Děčína; 128, 129 a 130 do Mladé Boleslavi (Kolína); 131 do Tábora; 132 a 133 do Veselí nad Moravou; 134 a 135 do Tábora; 136 a 137 do Pardubic.

  • Výroba Trio jednotek: v polovině roku 2010 byla opět obnovena výroba 6 zbylých Trio jednotek 814.2 z původní 26 kusové série (číselně 241-252). Všech 6 Trio jednotek bude předáno do PJ Olomouc. První Trio 241+242, předané 13.9.2010, je již v provozu. Druhé Trio 243+244 vykonává v současné době technicko-bezpečnostní zkoušku (TBZ).

  • Táborské jednotky 814.131, 134 a 135 byly zkušebně vybaveny zařízením zvaným RADIOBLOK, které se uplatní na trati Číčenice - Volary, kde je provoz řízen dle předpisu D3. Toto zařízení by mělo zabránit závažným nehodám, neboť soupravu bude nemožné uvést na této trati do pohybu bez souhlasu dirigujicího dispečera. Toto zařízení rovněž umožní pohodlně přehazovat přímo ze soupravy výhybky se samovratným přestavníkem, které jsou rovněž na této trati zkušebně umístněny.

  • Dne 15.7.2010 odešla na vyvazovací opravu do Veselí nad Moravou jednotka 814.013, která se 17.9.2010 vracela zpět domů do Tábora. O měsíc zpět se z MVy opravy vrátila i Děčínská jednotka 814.016. Zde foto jednotky 814.013 v průběhu opravy.

  • Dne 3.9.2010 odešla na vyvazovací opravu do PARS jednotka 814.001+914.001 z PJ Rakovník. Zde zachycena při cestě do Veselí nad Moravou.

29.5.2010

  • Od poslední aktualizace uplynuly dva měsíce. Pojďme se podívat na souhrn událostí za tuto dobu.  Co se týká nových jednotek, tak čísla 113, 114, 115 byla dodána do Tábora, 116 a 117 do Děčína, 118 do Valašského Meziříčí, 119, 120 a 121 do Opavy, 122 do Klatov (nicméně dočasně zapůjčená v Rakovníku), 123 do Rakovníka a 124 do Klatov. Jednotky 125 a 126 jsou po TBZ a jejich konečné umístění zatím není potvrzeno.

  • Táborská regionova 814.012 + 914.012 se od cca. 23.4.2010  jako třetí v pořadí podrobila vyvazovací opravě MVy v PSO Veselí nad Moravou. Dne 28.5.2010 do Veselí nad Moravou odjela za stejným účelem královéhradecká 814.006 + 914.006

  • Od poloviny května 2010 je také po roce obnovena výroba Trio jednotek. První Trio jednotka 814.241 + 014.021 + 814.242 se již vyrábí a po vyrobení bude nasazena v PJ Olomouc. Celkově je naplánováno vyrobit do října 6 Trio jednotek s umístěním tamtéž. O jejich výrobě zde bude průběžně informováno.

  • Od úterý 1.6.2010 do 30.9.2010 proběhne v Praze výluka tramvajové trati Anděl-Sídliště Řepy. Díky tomu bude zavedena náhradní železniční doprava za tramvaje DPP. Na lince S65 by tak měly být nasazeny dvě Rakovnické soupravy 814 + 914 a železničním fotografům i běžným cestujícím se tak naskytne možnost svézt se či si vyfotografovat tyto jednotky na netradičním místě jakým je Pražský Semmering. Podrobnější informace a jízdní řád je k dispozici na stránkách Českých drah. Foto prvního zkušebního vlaku ze dne 28.5.2010 od Swama ze zastávky Jinonice:

  • Před časem se kdosi z návštěvníků dotazoval, zda Rakovnický motorový vůz 812.613 (Esmeralda) a řídící vůz 80-29 101 (912.001) jsou provozní či ne. Současná situace je taková, že souprava je nasazena v oběhu DKV Plzeň - TS 875 (více v sekci oběhy). Souprava je nasazena ve třívozovém složení a dle sledování jejího provozního nasazení většinou jezdí, nicméně naskytnou se situace, kdy třeba 4 dny v týdnu stojí. V takovém případě je pak většinou nahrazena jednou nebo dvěma motorovými jednotkami řady 814. Fotografii z jejího nasazení ze dne 27.5.2010 pořídila v žst. Rakovník Katka517.

 

26.3.2010

  • Regionova 814.094+914.094 je zapůjčená v provozním pracovišti Opava z důvodu zácviku strojvedoucích na tyto jednotky. Foto Ladislav Burda

 

  • Dne 26.3.2010 došlo na přejezdu v Břvanech na trati Most-Rakovník ke střetu 914.071 s osobním automobilem (bez zranění).

    

  • Na závěr přidána NOVÁ fotoaktualizace číslo 5

22.3.2010

  • Regionova 814.005+914.005 odjela do Veselí nad Moravou na vyvazovací opravu MVy. Jedná se v pořadí o druhou vyvazovací opravu řady 814

  • Nová fotoaktualizace číslo 4

  • Dne 17.3.2010 dorazila do PJ Klatovy regionova 814.111+914.111. Další v pořadí 814.112 by ji měla v brzké době následovat.

 

24.2.2010

  • Nová fotoaktualizace číslo 3

  • Jednotky 814.101 a 102 umístěny do PJ Rakovník, 103 a 104 do PS Veselí nad Moravou (záloha za jednotky TRIO), 105 do Pardubic, 106 do České Třebové, 107 do Hradce Králové, 108 a 109 do PJ Děčín, 110 do PP Mladá Boleslav.

 

1.2.2010

  • Do sekce Fotoaktualizace přidána aktualizace čítající 40 fotografií.  A něco k novému systému fotogalerie - vždy, jakmile se podaří nashromáždit skupinu fotek, dojde k jejich uveřejnění v sekci FOTOAKTUALIZACE. Fotografie z předchozí fotoaktualizace budou poté umístěny do fotogalerie a rozděleny dle inventárních čísel motorových jednotek Regionova. Dojde tak ke zlepšení přehledu o nově přidaných fotografiích. Zároveň prosím všechny návštěvníky, kteří by měli k dispozici fotografie motorových jednotek Regionova či motorového vozu 812 Esmeralda, o jejich zaslání na e-mail nebo ICQ (podrobnosti v sekci Kontakty). Budou-li fotografie přijatelné, zahrnu je do následující aktualizace. Děkuji všem ! 

 

24.12.2009

Přeji vám příjemné prožití vánočních svátků a mnoho štěstí, úspěchu v novém roce 2010 !!

 

  • 13.12.2009 vstoupil v platnost nový jízdní řád. Oproti minulému GVD přináší ten letošní značné změny v nasazení motorových jednotek Regionova (např. se objeví na úplně nových ramenech, v některých případech nahradí klasické soupravy vedené lokomotivou atd.) . O rozšíření působnosti svědčí i fakt, že ve starém JŘ bylo turnusováno 16 TRIO jednotek a 70 DUO jednotek. V GVD 2009/2010 je to však 18 TRIO jednotek a 89 DUO jednotek. Podrobnější informace najdete jako každý rok v aktualizované sekci Oběhy 10.

  • Nové jednotky 082 a 083 umístěny v Táboře, 084 a 085 v České Třebové, 086 a 087 v Děčíně, 088 a 089 v Plzni, 090 v Rakovníku, 091-093 ve Valašském Meziříčí, 094 a 095 v Šumperku, 096 a 097 v Děčíně, 098 a 099 budou umístěny v Mladé Boleslavi a 814.100 zamíří do Rakovníku.

  • Jednotka 814.080 byla po nehodě na trati 064 odstavena a odeslána na opravu do PARS Šumperk a k novému GVD se vrátila zpět do Mladé Boleslavi. Níže zveřejněná fotografie dokumentuje její stav po nehodě.

  • Do PP Hradec Králové se také po opravě MVy ve Veselí nad Moravou vrátila jednotka 814.007+914.007 . Jednotka prošla opravou násilného poškození po nehodě u Čeperky (dodávka postavená na železniční přejezd), dále motorovou vyvazovací opravou, byla nahrazena klasická návěstní světla diodovými, vyměněny trny na dvojkolí a nakonec dán i LAK III a vnější označení dle norem UIC. Fotografie od Vladimíra Musila dokumentuje její stav při zkušební jízdě v depu Veselí nad Moravou.

 

3.10.2009

Aktualizována dislokace jednotek 814 - dodávky do konce roku 2009.

Z důvodu zvýšené turnusové potřeby 814.2 od nového GVD dojde k prvním přesunům jednotek:

  • s příchodem jednotky 814.090 do PJ Rakovník odchází Trio 814.239+240 do PJ Brno

  • s příchodem jednotky 814.095 do PJ Olomouc odchází 814.229+230 do PJ Brno

 

3.9.2009

Během letních prázdnin 2009 proběhla také zkušební jízda a následná TBZ jednotky 814.079+914.079, která byla jako předchozí jednotka umístěna do PP Mladá Boleslav. Dále proběhly také zkoušky jednotek 814.080 a 814.081. Jednotka 080 byla umístěna do PP Mladá Boleslav, jednotka 081 bude umístěna do PJ Cheb. V současné době také probíhají zkoušky jednotky 814.082+914.082, která bude umístěna do Tábora.

foto: šakal

Od jednotky 814.080+914.080 se začaly vyrábět již dříve avizované vylepšené jednotky. Mezi hlavní vylepšení patří tyto věci:

  • Vylepšené pískovače (dodáno topné tělísko)

  • Vylepšené mazání okolků

  • Výkonnější klimatizace stanoviště strojvedoucího + ofuky bočních oken

  • Výkonnější topení v oddílech pro cestující

  • Pevná šroubovka mezi motorovým a řídícím vozem

  • Výměna bočních tabulí infosystému na voze 914 za LED-DIODOVÉ

  • Nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnost

  • Snížení hlučnosti

11. srpna 2009 také odjela do PSO Veselí nad Moravou na opravu násilného poškození po střetu s osobním automobilem jednotka 814.007+914.007 z PP Hradec Králové. V rámci této opravy se využije příležitosti a na této jednotce bude provedena oprava MVy. Jedná se o první vyvazovací opravu řady 814 v historii těchto jednotek a zároveň také první vyvazovací opravu řady 814 v PSO Veselí nad Moravou. V rámci opravy dostane jednotka diodová návěstní světla.
 

20.7.2009

Dnes proběhla zkušební jízda jednotky RN 078. Jejím domovem se stane DKV Praha, PP Mladá Boleslav.

foto: Aleš Krška

Jednotka 814.031+914.031 byla zhruba před dvěma měsíci posprejována ve stanici Žďárec u Skutče. První dvě fotografie zobrazují posprejovanou jednotku a na třetí fotografii je již jednotka očištěná.

Dne 7.4.2009 bylo rozhodnuto, že jednotky RegioNova se nebudou lakovat dle unifikovaného schématu ČD a zůstanou ve žluto-zeleném nátěru.

Jednotky 814.072 a 814.073 byly umístěny v PP Tábor. Jednotky 814.074 a 814.075 v PJ Pardubice. Na jednotku 814.075+914.075 je zkušebně dosazen nový typ brzdových špalíků, od kterých se očekává snížení hluku při brzdění soupravy a lepší odvod tepla. Jednotky 076 a 077 je v plánu nasadit do Valašského Meziříčí, jednotky 078, 079 a 080 do DKV Praha, PP Mladá Boleslav.

Královéhradecká regionova 814.007+914.007 byla dne 12.7.2009 poškozena při střetu s osobním automobilem u Čeperky. Škoda je předběžně vyčíslena na 400 000 Kč. Podrobnosti se zjišťují, nicméně je pravděpodobné, že jednotka bude několik měsíců odstavena.

 
3.6.2009
Jednotky 814.070, 814.071 a Trio 239/240 umístěny v PJ Rakovník. Aktualizována fotogalerie - nově rozdělena dle dep kolejových vozidel. Aktualizována dislokace. V sekci Různé informace přidán článek o historii číselného označování jednotek RegioNova.
 
30.5.2009
Dne 25.5.2009 proběhlo v žst. Všestary cvičení složek IZS Královéhradeckého kraje. Námětem cvičení byla simulovaná srážka vlaku s autobusem. Této akce se účastnila Královéhradecká RN 006. Jak to na místě vypadalo přiblíží následující fotografie, jejich autorem je Vláďa Musil. Fotografie 1 zobrazuje návoz jednotky na Os 5508, fotografie 2, 3 a 4 průběh cvičení a fotografie 5 jeho ukončení.

foto: Vláďa Musil

Co se týká dislokace jednotek 814+914, tak 063 je umístěna v PJ Brno Maloměřice (údajně dočasně). Jednotky 064 a 066 doplnily inventární stav v Rakovníku, 065 v Táboře, 067 v Havlíčkově Brodě, 068 a 069 v Telči. Trio jednotky čísel 229/230, 231/232, 233/234 umístěny v Olomouci. Jednotka 235/236 v Liberci a 237/238 v PJ Maloměřice.

V uplynulých týdnech byla také podepsána smlouva na dodávku 68 vylepšených jednotek 814+914. Dodavatelem je opět Pars Nova Šumperk. Vylepšení jednotky by měla zahrnovat nižší hlučnost vně i uvnitř vozidla, výkonnější topení pro cestující, klimatizaci stanoviště strojvedoucího, nové informační tabule v LED provedení, nové vedení dvojkolí pro zvýšení životnosti, moderní systém mazání okolků a běžná šroubovka by měla být nahrazena za pevnou.

zdroj: ŽelPage