Inovace 3. série motorových jednotek 814+914

§        vytvořeno na základě podkladů z časopisu Železniční magazín 3

 

1.     Nová podlahová krytina s vnitřní pryžovou izolací

2.     Boční okna stanoviště strojvedoucího budou upevněna v rámečku a lépe zajištěna

3.     Nový typ spalovacího motoru – TEDOM TD 242 RH TA 25 s elektronickou řídící jednotkou => náhrada akčního členu

4.     Nový typ trakční převodovky – VOITH Diwa 884.5

5.     Nově řešený hydrostatický pohon ventilátoru chlazení trakce s regulací

6.     Dosazen čtyřstupňový filtr vzduchu ve vzduchové soustavě => cílem je zachycení kondenzátu a důkladné vyčištění vzduchu

7.     Dosazeno přemostění záchranné brzdy

8.     Topný agregát Hydronic bude upraven z důvodu snadnější údržby a delší životnosti kabeláže

9.     Elektronický rychloměr bude nově registrovat přemostění záchranné brzdy a použití tlačítka zastávky na znamení

10.                      Nástupní dveře budou mít nová a větší dotyková tlačítka (hmatníky) od firmy EAO

11.                      Signalizace otevírání a zavírání dveří bude mít nový tón a sirény signalizace budou z původního místa pod plastovými kryty přemístěny do horní části dveří

12.                      Prostor pro vozíčkáře bude opatřen tlačítky pro přivolání obsluhy vlaku a tlačítky pro signalizaci výstupu osoby s omezenou pohyblivostí

13.                      Nástupní hrany dveří budou nově osvětleny pomocí LED diod

14.                      Tlačítka zastávky na znamení budou pro lepší viditelnost prosvětlena

15.                      Nástupní prostor vozu 914 bude lépe osvětlen – zvýšení počtu svítidel ze tří na pět

16.                      Vnitřní informační systém bude mít zvýšený počet reproduktorů z 8 na 14 s centrální regulací ze stanoviště strojvedoucího

17.                      Čas na obrazovce informačního systému bude synchronizován s časem v rychloměru

18.                      Na střeše vozu 914 bude umístěna nová anténa, která v budoucnu bude odesílat diagnostická data soupravy popř. přijímat data pro informační a odbavovací systém

19.                      Soupravy jsou připraveny na dosazení čelních panelů informačního systému na stanoviště strojvedoucího

20.                      5 motorových jednotek pro PJ Liberec bude z důvodů požadavků kraje těmito čelními panely vybaveno