Jednotka 814+914
Hnací agregát je tvořen dieslovým motor Tedom M 1.2C ML 640 SE ve spojení se čtyřstupňovou hydromechanickou převodovkou Voith Diwa 864.3E. Jsou dosazeny zesílené nápravy, původní nápravová převodovka NKR16 je upravena pro využití retardéru převodovky Voith. Topení všech vozů soupravy je teplovodními topnými agregáty Eberspächer, na motorových vozech je využíváno i teplo chladící soustavy. Palubní napětí je 24V, vozové gelové baterie jsou dobíjeny alternátory. K napájení z vnější sítě 230 V slouží statické měniče. Souprava je vybavena elektricky ovládaným brzdičem DAKO BSE, převážná část výzbroje je soustředěna do skříně pneumatické výzbroje. Řízení vozu zajišťuje mikroprocesorový řídicí systém INTELO, který umožňuje vedle ručně zadávaného výkonu i režim automatické regulace rychlosti a vícečlenné řízení. K vybavení vozu patří i vlakový zabezpečovač KBS-E, elektronický rychloměr Tramex, palubní radiostanice TESLA VS 47 a zařízení pro signalizaci požáru. ( zdroj: katalogový list tohoto typu jednotky ze stránek PARS NOVA)
Soupravy od čísla 080 jsou vybaveny pískovacím zařízením Tribotec KOVA-03D-814 s topnými tělísky. Dále došlo k výměně klimatizace stanoviště strojvedoucího za novou (původně Denver, nyní Climatronic) včetně ofuků bočních oken stanoviště strojvedoucího. Mezi další změny patří navaření "kostky" mezi šroubovky, výměna trnů vedení dvojkolí. V interiéru se odehrálo několik změn. Mezi ně patří např. výkonnější topná tělíska v oddíle pro cestující, lepší izolace podlahy (kvůli snížení hlučnosti),
O dost více podstatné změny se odehrály od soupravy č. 138. Mezi ně patří nová a lépe izolovaní podlahová krytina v soupravě, výměna bočních oken stanoviště strojvedoucího, nový typ spalovacího motoru Tedom TD 242 RH TA 25 s elektronickou řídící jednotkou a nový typ převodovky VOITH Diwa 884.5. Z technické části je nově řešen i hydrostatický pohon ventilátorů chlazení, dosazeno přemostění záchranné brzdy, dosazena sušička vzduchu a čtyřstupňová filtrace ve vzduchové soustavě. Co se týká změn v interiéru, tak zde jsou na první pohled viditelné (slyšitelné). Nástupní dveře mají nová a větší dotyková tlačítka, přibyla nová signalizace otevírání + odjištění + zavírání dveří, v řídícím voze 914 se objevilo tlačítko signalizace výstupu osoby s omezenou pohyblivostí, tlačítka zastávky na znamení se po potvrzení požadavku strojvedoucím prosvětlí, vnitřní informační systém má zvýšený počet reproduktorů z 8 na 14 (strojvedoucí má možnost mj. ovládat samostatně hlasitost reproduktoru IS na stanovišti). Nakonec už chybí jen zmínit, že v nástupním prostoru vozu 914 přibyla dvě nová svítidla a nástupní hrany obou vozů jsou při otevřených dveřích prosvětleny LED DIODOU.
Rozměry:
Délka vozu přes nárazníky |
28 440 mm |
Výška skříně |
3 420 mm |
Šířka skříně |
3 073 mm |
Rozchod |
1 435 mm |
Průměr kol (nové/min) |
840/760 mm |
Hmotnost:
Služební hmotnost soupravy |
39,6 t |
Hmotnost obsazené soupravy | 54,8 t |
Nápravový tlak mot. vozu | 14 t |
Kapacita:
Míst k sezení |
84 |
Míst k stání | 105 |
Technické údaje:
Výkon motoru |
242 kW při 1950 ot/min |
Max. rychlost | 80 km/h |
Přenos výkonu | hydromechanický |
Uspořádání pojezdu | A´1´ + 1´1´ |
Průjezdnost obloukem | 120 m |
Jednotka 814.2+014+814.2
Hnací agregáty tvoří dvojice dieslových motorů Tedom TD 242 RH TA25 ve spojení se čtyřstupňovou hydromechanickou převodovkou Voith Diwa 864.3E. Jsou dosazeny zesílené nápravy, původní nápravová převodovka NKR16 je upravena pro využití retardéru převodovky Voith. Topení všech vozů soupravy je teplovodními topnými agregáty Eberspächer, na motorových vozech je využíváno i teplo chladící soustavy. Palubní napětí je 24V, vozové gelové baterie jsou dobíjeny alternátory. K napájení z vnější sítě 230 V slouží statické měniče. Souprava je vybavena elektricky ovládaným brzdičem DAKO BSE, převážná část výzbroje je soustředěna do skříně pneumatické výzbroje. Řízení vozu zajišťuje mikroprocesorový řídicí systém INTELO, který umožňuje vedle ručně zadávaného výkonu i režim automatické regulace rychlosti a vícečlenné řízení. K vybavení vozu patří i vlakový zabezpečovač KBS-E, elektronický rychloměr Tramex, palubní radiostanice TESLA VS 47 a zařízení pro signalizaci požáru. ( zdroj: katalogový list tohoto typu jednotky ze stránek PARS NOVA)
Rozměry:
Délka soupravy přes nárazníky |
42 410 mm |
Výška skříně |
3420 mm |
Šířka skříně |
3073 mm |
Rozchod |
1435 mm |
Rozvor jednotl. vozů |
8000 mm |
Hmotnost:
Služební hmotnost soupravy |
62,3 t |
Hmotnost obsazené soupravy | 81 t |
Nápravový tlak mot. vozu | 14 t |
Kapacita:
Míst k sezení |
135 |
Míst k stání | 151 |
Technické údaje:
Výkon motoru |
2x 242 kW při 1950 ot/min |
Max. rychlost | 80 km/h |
Přenos výkonu | hydromechanický |
Uspořádání pojezdu | A´1´+1´1´+1´A´ |
Průjezdnost obloukem | 120 m |